Sosyal Medya İşletmeler için Neden Önemli?
# Sosyal Medya, Marka Stratejisi
Sosyal medya, kullanıcıların paylaşım yapmalarına olanak sağlayan ve katılım kültürüne sahip olan bir platformdur. İnsanlar bu platform aracılığıyla duygularını, düşüncelerini, yaptıkları etkinlikleri ve beğenilerini diğer insanlarla paylaşmaktadır. Bu yönüyle sosyal medyanın en önemli gerçeği kurulan iletişimin çift yönlü olmasıdır.
We Are Social’in raporlarına göre, günümüzde 4,2 milyar aktif sosyal medya kullanıcısı olduğu bilinmektedir. Bu haliyle, sosyal medya yaygın bir kullanım aracı haline gelerek geniş bir hedef kitleyi oluşturmakta ve işletmeler açısından büyük önem taşımaktadır
Globalwebindex tarafından yapılan bir diğer araştırmada ise, Türkiye’de günlük olarak internette geçirilen zaman 7 saat 52 dakika olarak belirlenmiştir. Yapılan analizler bağlamında, dijitalleşen bir dünyanın içinde olduğumuz ve dijitalleşen dünyada bir işletmenin hedef kitlelere ulaşabilmesi, ürünlerini tanıtabilmesi ve satışlarını artırabilmesi için sosyal medya pazarlamasının mutlaka değerlendirilmesi gerektiği ortaya çıkmaktadır.
Dijitalleşen dünyada ve rekabetin yoğun yaşandığı iş sektörlerinde işletmelerin rakiplerinden ayırt edilebilir hale gelmesi için güncel pazarlama anlayışlarını takip etmesi gerekir. Bu noktada, sosyal medyanın paylaşım ve etkileşim kültürü işletmelerin potansiyel müşterilerine kolay ve etkin bir şekilde ulaşmasına imkân tanıyarak satış bazlı artışları da mümkün kılar.